پسر ایرانی

این وبلاگ زین پس هر وقت که بشود به روز می شود!

فرق زنا با صيغه كردن

 

زندگي امروزي و بحث ديرپاي عقلگرايي روز به روز مسائل فقهي را به چالش مي كشند و به تبع عواقب آن شاهد واكنشهاي بيشتر  روشنفکران و مردم هستيم.

   در اينجا مي خواهم به مسئله اي بپردازم كه به عنوان يك معضل بويژه براي زنان ايراني هميشه مطرح بوده و هست. لازم مي دانم قبل از هر چيز به اين نكته اشاره كنم كه نظر شخصي اينجانب در آنچه كه مي خوانيد دخيل نيست و آنچه كه ذيلا آمده است صرفا اقتباس شده از رسالات عمليه و استفتائات مراجع تقليد و ... است. توضیح اینکه نگارنده صیغه را به عنوان یک شهوترانی شرعی و عاملی مخل و آسیب رسان به محیط خانواده و حتی جامعه به هیچ وجه صحیح نمی دانم و نظر مرجع تقلید اینجانب نیز چنین است. 

موضوع:

بررسي تفاوت هاي ميان زنا و متعه (صيغه) در ايران

 

از زنا به عنوان امري ناشايست و گناه كبيره در اسلام و ساير اديان الهي نام برده شده است و در هيچ شرايطي و موقعيتي جواز يا تخفيفي به آن داده نشده است.

قطعا متعه براي مدت زماني به عنوان يك امر مجاز شناخته مي شده و اين جواز با در نظر گرفتن شرايطي به زنان و مردان اعطا گشته است (در دوران صدر اسلام).

....................

فرزند حاصل از زنا نامشروع محسوب مي شود.

طفلي كه در نتيجه يك عقد موقت به دنيا آمده باشد هيچ تفاوتي با فرزند حاصل از نكاح دائم ندارد و كاملا مشروع است.

....................

يك دختر حتي قبل از بلوغ جسمي مي تواند تن به زنا دهد.

يك زن نمي تواند به عقد موقت مردي در بيايد مگر اين كه بيوه يا مطلقه باشد.

....................

در فعل زنا هيچ گونه محدوديتي به جهت تعداد و تكرار وجود ندارد.

زني كه مدت صيغه اش به پايان مي رسد اگر علائم بارداري را در خود ديد 45 روز و اگر نديد بايد زماني به اندازه دو عادت ماهيانه از ازدواج يا متعه با مرد ديگري اجتناب كند. پس با فرض حالت دوم عليرغم ديدگاه عامه مردم يك زن حداكثر مي تواند در طول يك سال به صيغه شش مرد در آيد.

....................

يك زانيه مي تواند در يك روز چندين بار تن به اين عمل دهد.

زن صيغه شده نسبت به مرد خود مكلف به وفاداري است و هيچ تفاوتي با همسر دائمي ندارد.

....................

رابطه بين دو زناكار اغلب به شيوه اي است كه حتي نام واقعي يكديگر را نمي دانند و هيچ گونه حق شرط، تعهد و حمايتي وجود ندارد. چه از جانب فرد، چه جامعه و چه قانون.

امكان ثبت دفتري و اخذ مدارك شناسايي در امر متعه وجود دارد و طبق خواسته زن اين امر كاملا قانوني و حتي مطلوب بوده و امكان شرط براي زن به شكل وسيعي مهيا است.

....................

هيچ گونه مرز و حدي براي زنا وجود نداشته و ندارد.

طبق نظر برخي مراجع متعه فقط در مواقع ضرورت مجاز است و به هيچ وجه اين امر به عنوان يك لذت جويي افراطي و بي بندوباري جنسي پذيرفته و مقبول نيست.

....................

 نکته: در شرايط كنوني دسترسي به زنا به مراتب آسانتر و سهل الوصول تر از دسترسي به ازدواج موقت است.

با توجه به شرايط متعه و تقيد شرعي زن و مرد، طبيعتا به جهت بيماريهاي مقاربتي و ساير مسائل صيغه از درجه ريسك كمتري برخوردار است تا روابط جنسي آزاد.

 

 

   + سعید ; ۱٢:٠٥ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ۱۳۸٤/٤/٢۸
comment نظرات ()

بعضی تصاوير برام جالبه ۱

 

6+1

برای بزرگنمايی اينجا را کليک کنيد

   + سعید ; ۱:۳۱ ‎ب.ظ ; شنبه ۱۳۸٤/٤/٢٥
comment نظرات ()

 

امروز برای من يک روز دوست داشتنی است. امروز مطلبی نمی نويسم. تا شنبه...

   + سعید ; ٥:۱٦ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ۱۳۸٤/٤/٢۱
comment نظرات ()

 

 

 

عبايه بن عبدالله اسدي گويد: روز جمعه اي در محضر علي عليه السلام نشسته بودم و ايشان بر فراز منبر بود و خطبه مي خواند، ابن صوحان نيز حضور داشت. اشعث آمد و گفت: اي امير المومنان! اين سرخ پوستان– مقصودش ايرانياني بود كه ساكن كوفه بودند و به حمرا شهرت داشتند- از توجه ويژه اي كه به آنها مي كني، بر ما مسلط گشته اند.

    امير مومنان (ع) كه از سخنان اشعث به خشم آمده بود، فرمود:((امروز درباره عرب چيزي را روشن كنم كه پيش از اين نهان بود)). پس فرمود:((چه كسي سخن ما را در باره ظلم اين انسانهاي راحت طلب و سبك مغز، منصفانه مي پذيرد كه شبها را تا صبح بر روي فرشهاي خود مي غلتند، آن گاه پيش من آمده و در باره گروهي كه پيوسته به ياد خدا بوده و هستند، طعنه مي زنند و دستور داده تا آنها را از كنار خود برانم بدين وسيله در صف ظالمين قرار گيرم)).

    قسم به آن كه دانه را شكافت و بنده آفريد، از پيامبر (ص) شنيدم كه فرمود: به خدا قسم! اينان در آينده به خاطر پذيرش دين، بر سر شما خواهند كوبيد! چنان كه در روزهاي نخست براي پذيرش اسلام با آنها به مقابله پرداختيد)).

 

بامداد بشريت – محمد جواد مروجي طبسي

 

   + سعید ; ۱٢:٠٥ ‎ق.ظ ; شنبه ۱۳۸٤/٤/۱۸
comment نظرات ()

خشونت جنسی

 

طبق برخي خبرهاي رسيده از غرب در سالهاي اخير، بر خلاف آنچه در منظومه فكري روشنفكران مي گذرد، موج بازگشت به خانه و خانواده در غرب آغاز شده و شتابان به پيش مي رود. جهان غرب در حقيقت پس از سالها تجربه بحرانهاي اخلاقي و اجتماعي و نتايج ناگوار حاصل از خانه گريزي زنان و روي آوردي بي ضابطه آنان به مشاغل اجتماعي برابر و روابط جنسي خارج از محدوده خانواده، حال به ضرورت و لزوم تحكيم بنيان خانواده واقف گشته و بازگشتي دوباره در پيش گرفته است، به گونه اي كه امروزه ((خانواده محوري)) و تاكيد بر نقش مادري براي سلامت و پويايي جامعه به شعاري جهاني تبديل شده است و كشورهاي توسعه يافته غربي هم اكنون از ضرورت بازگشت مادران به خانه و لزوم تحكيم بنيان خانواده سخن مي گويند. بي دليل نيست كه سازمانهاي بين المللي از جمله سازمان فرهنگي يونسكو سالي را به نام ((سال خانواده)) نام گذاري كرده و در سالهاي اخير به بزرگداشت خانواده پرداخته اند.

... بنظر مي رسد كه جريان فمينيستي از مسئله خشونت عليه زنان و ريشه هاي آن تحليل درست و دقيقي ندارند و در مباحث پيچيده اجتماعي، به جاي تبييني واقع بينانه و آسيب شناسي علمي با ارائه يك مفهوم مبهم و كلي به نام ((مرد سالاري)) از فرو رفتن به ژرفاي مسائل طفره مي رود.

   بايد پرسيد كه آيا انصافا نظيري براي خشونت و سو استفاده هاي جنسي و اقتصادي كه امروز در دنياي غرب مطرح است، در تاريخ بشريت مي توان يافت؟ آيا در جهان غرب با حذف آن چه روشنفكران ما – به پيروي از برخي جامعه شناسان غربي – ((مردسالاري)) يا ((پدرسالاري)) مي خوانند، واقعا از دامنه خشونت و خيانت به زنان كاسته شده است؟ آيا نابود كردن خانواده تحت عناويني چون ((سلطه مردانه)) سبب نشده است كه زنان بيش تر و گسترده تر در كام سود جويان و سوداگران گرفتار آيند؟ آيا وضع قوانين حقوقي و الزام هاي اجتماعي در جوامع مادي توانسته است بي پناهي، بي اعتمادي و نا امني روحي و اجتماعي زنان را كاهش دهد؟ واقعيت امروز جهان نشان مي دهد كه هر چند برخي تنگناها و تبعيض هاي سنتي از سر راه زنان برداشته شده اما انحاي گوناگون تبعيض و سود جويي از زنان و كودكان در دنياي مدرن رواج يافته كه قابل مقايسه با گذشته نيست. اين موضوع را با آمارها و اطلاعات دقيق در جاي خود بايد به بحث گذاشت تا معلوم شود كه راه حل هاي روشنفكرانه تا چه حد مي تواند راه گشاي نسل كنوني زنان ما باشد.

    دنياي غرب و فرهنگ حاكم جهاني بر اساس تعاريف بين المللي، خشونت را به گونه اي تعريف مي كنند كه در موارد متعددي با فرهنگ و تفكر ملي و اسلامي ما در تعارض است. به عنوان مثال، بر اساس كنوانسيون محو تبعيض عليه زنان، چنانچه مردي زن خود را از رابطه جنسي با مرد بيگانه ي باز دارد، عملش خشونت جنسي محسوب مي شود و مرد حق اعمال چنين محدوديتي را ندارد. بر اساس همين كنوانسيون، چنانچه زن و مردي با رضايت كامل مرتكب عمل زنا شوند قانون نمي تواند با آنها مقابله كرده و آنها را مجازات كند، يعني مجازات آنها مصداق خشونت جنسي عليه زنان تلقي مي شود.

 

زن در نگاه روشنفكران- زهرا تشكري

 

   + سعید ; ۱٢:٠۳ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ۱۳۸٤/٤/۱٤
comment نظرات ()

هاروت و ماروت

 

فرشتگان به خدا عرض كردند: خدايا! بندگان را آفريدي كه تو را نافرماني كنند؟ خداوند فرمود: اگر آن نيروي شهوت كه در آنهاست در شما بود شما هم چنين مي كرديد. گفتند: خداوندا! ما را نسزد كه نافرماني كنيم و خلاف امر تو رفتار نمائيم. خداوند فرمود: از ميان خودتان دو فرشته برگزينيد تا من در آنها شهوت آفرينم. آنان هاروت و ماروت را برگزيدند كه از همه پارساتر بودند. خداوند در آنها نيروي شهوت آفريد و روانه زمين كرد تا در ميان مردم داور و كارگزار باشند. و خداوند سفارش كرد كه شرك مياوريد، خمر نخوريد، زنا نكنيد، آدم مكشيد، گوشت خوك مخوريد و در داوري ستم و بيداد نكنيد.

    ايشان به زمين آمدند و روز كارسازي مردم مي كردند و شب به آسمان باز مي گشتند. روزي زني زيبا، زهره نام با طرف خود نزد آنها به داوري آمد. گويند اين زن پادشاه زاده اي از كشور پارس بود، فرشتگان چون زيبايي او را ديدند دل در هواي زن كردند و داوري را به تأخير انداختند و او را در خانه خود دعوت كردند تا كام دل از او گيرند. آن زن سر باز زد و گفت: اگر شما را از من مرادي است، نخست بايد مانند من بت پرست شويد و آدم بكشيد و شراب بنوشيد. آنها گفتند اين كارها از ما به دور است و ما نمي توانيم انجام دهيم. سه بار اين گفتگو ميان آنها بود تا بار سوم كه شهوت كار خود را كرد گفتند: از آن چهار كار كه گفتي شراب خوردن براي ما از همه آسانتر است. و ندانستند كه شراب مادر همه جنايتها و گناهان است پس خمر خوردند و مست شدند و كام خود را از آن زن برگرفتند. در آن حال كسي از كار آنها آگاه شد. آنان از ترس فاش شدن راز، او را كشتند. تا هم آدمكشي و شراب خوري و زناكاري مرتكب شدند.

   در آن حال خداوند فرشتگان را از كار آنها آگاه ساخت و از آن پس براي مردم زمين از خداوند آمرزش خواستند. و نوشته اند كه به آن زن اسم اعظم آموختند و او به آسمان شد. ليكن فرشتگان او را مانع شدند و خداوند هم صورت وي بگردانيد تا ستاره اي سرخ در نزديكي زمين شد و نام او به عربي زهره و به فارسي ناهيد و به زبان نبطي بيدخت است.

 

كشف الاسرار- خواجه عبدالله انصاري 

 

   + سعید ; ۱٢:٤٢ ‎ب.ظ ; شنبه ۱۳۸٤/٤/۱۱
comment نظرات ()

اشکال شما

 

در دوره دانشسراي عالي خانمي به كلاس روانشناسي ما آمده بود و از رابطه آزاد دختران و پسران صحبت مي كرد. سخنان او موجب اعتراض هايي در كلاس شد. استاد هم چون همين نظرات آن خانم را داشت، به كمك او آمد و گفت: چه اشكالي دارد پسر من با دختر آن يكي بروند و با هم بگردند؟ بعد هم ممكن است با هم ازدواج كنند.

    در همين لحظه يك نفر از آخر كلاس و با صداي بلند گفت: استاد! آدرس خانه شما كجاست؟

استاد از چنين سخني خيلي عصباني شد. آقاي رجايي كه معمولا در كلاس حرف مي زد و سخنانش هم مورد قبول همه بود، در اين هنگام برخاست و گفت: اشكال شما در اين است كه از شنيدن سخني مشابه سخن خودتان ناراحت مي شويد.

 

سيره شهيد رجايي به نقل از محمد به فروزي

 

   + سعید ; ۳:۱۱ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ۱۳۸٤/٤/٧
comment نظرات ()

 

چشم یک روز گفت: من در آن سوی این دره ها کوهی را می بینم که از مه پوشیده شده است. آیا این تصویر زیبا نیست؟

     گوش لحظه ای خوب گوش داد، سپس گفت: پس کوه کجاست؟ من کوهی نمی شنوم. آنگاه دست در آمد و گفت: من بیهوده می کوشم آن کوه را لمس کنم، من کوهی نمی یابم. بینی گفت: کوهی در کار نیست. من او را نمی بویم. آنگاه چشم به سوی دیگر چرخید و همه درباره توهم شگفت چشم گرم گفتگو شدند و گفتند: این چشم یک جای کارش خراب است.

 

پیامبر و دیوانه – جبران خلیل جبران

 

   + سعید ; ۱٢:۳٢ ‎ب.ظ ; شنبه ۱۳۸٤/٤/٤
comment نظرات ()